10 Week Pregnancy Update

Hi friends!!! It’s Friday! That’s exciting!!! And it’s Father’s Day weekend! Happy Father’s day to all the dads! I am sure there will be lots of celebration going on this weekend (I know there will be in our household, lol!) It is quite the exciting time because it will be my husbands first father’s day. Eeek I’m so excited!!! I have the best gift idea and just can’t wait for him to open it! I am the absolute worst at keeping secrets :). Saturday we have plans to celebrate my dad, so we will be canoeing and acting like lake bums all day, finishing it up with a grill out later in the evening. I am so excited for it. Then Sunday we will do something with my father in law!!! Well I hope everyone has a great weekend!

 

It is time for our 10 week pregnancy update! Time is flying and it seems like I was just looking at that positive pregnancy test. In the past two weeks not a whole lot has changed. I am feeling much better with the whole nausea thing. Luckily that only lasted about 2 weeks. From weeks 6-8 I was very, very sick and around 8 weeks it slowly started getting better. Now I am just constantly hungry; like, nothing fills me up, lol ๐Ÿ™‚ No certain cravings, just hungry. But definitely smells get to me! I have been staying very active, exercising each and every day! I have been walking, doing dance, step aerobics, weights, and some swimming. I haven’t really had too many aches and pains; a few nights my left rib was kind of sore when I was sleeping and it would wake me up so I would roll to the other side. I’m sure it’s just my uterus growing. As these weeks pass I will probably feel more aches and pains. Still dealing with breast tenderness ๐Ÿ˜ฆ I am not really showing yet, but if I have a tight fitting shirt on you can kinda see a small bump. With normal clothes you really can’t even tell. I have noticed my stomach feels a little harder. Funny story: last night my husband and I were taking a walk and I told him to feel my stomach because it’s a little hard. So he touches it and was like “OMG IT IS!!! THAT IS SO WEIRD!!!” Lol. Then he was like “hold your shirt tighter and let me see” and sure enough it’s rounding out. His mind was baffled!!! He said he didn’t notice that yesterday, lol. I think it just kinda popped a little. But like I said, nothing super noticeable so I’m sure within the next few months that bump will definitely be making its appearance! Also, baby-brain is the real deal! The other day I went grocery shopping and had bought some peanut butter… the dang thing was nowhere to be found! I have looked EVERYWHERE and I still cant find it!!! Hahaha, so that part of pregnancy has been somewhat eventful. I was driving yesterday and forgot where a street was so I speed dial my husband: “Hey hunny, where is Grand Street?” He dies out laughing: “That’s the road we take to go home and you don’t know where it is?” Me: “Well right now I just need help!” To say the least that was the joke of the day ๐Ÿ™‚

2017-06-06-14-25-48

2017-06-11-18-30-29

2017-06-16-12-15-48.jpg
Teeny tiny baby bump starting to show ๐Ÿ™‚

 

20170612_140109
Took dad a smoothie at work, of course Mila wanted to tag along!

 

 

 

What a difference 6 weeks can make!!! WOW ๐Ÿ™‚

 

 

Have a great day!!! Stay tuned for week twelve update!!! I am sure there will be many more changes for us to chat about ๐Ÿ™‚

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s